Leon Jessen hærdet i tysk fodbold til tre år i EfB
Esbjerg fB har indgået en treårig aftale med Leon Jessen, der er frigjort fra sin kontrakt med 1. FC Kaiserslautern og vender hjem til dansk fodbold efter fem sæsoner i Tyskland.
Den 29-årige venstre back indledte karrieren i Brande IF og fortsatte i Ikast fS og senere fusionsklubben FC Midtjylland, hvor han fik debut som 17-årig og spillede 81 kampe. I Kaiserslautern nåede Leon Jessen i de to første sæsoner at spille 42 bundesligakampe inden nedrykningen til 2. Bundesliga. Han har de to seneste sæsoner har været udlejet til FC Ingolstadt 04, der fra den nye sæson spiller i Bundesligaen. I Audi-byen er det blot blevet til 15 førsteholdskampe, hovedsageligt på grund af en fodoperation, der spolerede det meste af den sidste sæson i tysk fodbold.
- Efter en lang genoptræningsperiode, der varede til slutningen af februar, glæder jeg mig nu til atter at få gang i karrieren. Esbjerg er en spændende klub, som i de seneste sæsoner har skabt gode resultater. Under en uges træningsophold fik jeg et rigtig godt indtryk af alle i og omkring klubben, og kulturen præget af ærgerrighed og hårdt arbejde passer fint til mig. Jeg har samlet en del erfaringer ved at stå alene i svære situationer i et andet land, og også fodboldmæssigt har jeg bygget på ved at have stået over for nogle af de bedste spillere i tysk fodbold i de to første sæsoner i Kaiserslautern. I EfB vil jeg gerne være en back, der bidrager offensivt og er med til at skabe noget drive i spillet, siger Leon Jessen.
(...)
und erzielte dabei ein Tor.
Hajoe hat geschrieben: [...] Und zu Mugosa, wie blöd ist eigentlich dieser Kosta, daß er nicht merkt, daß dieser mehr Potenzial besitzt als Christiano und Lionel zusammen.
Dustin hat geschrieben:Komm mal von deinem gegen alles gelabbere runter. Such dir ein anderen Job oder eine andere Frau oder was auch immer in deinem Leben falsch läuft...![]()
Mac41 hat geschrieben:Tut mir echt leid, wie mit dem Jungen umgegangen wurde.
Hajoe hat geschrieben: [...] Und zu Mugosa, wie blöd ist eigentlich dieser Kosta, daß er nicht merkt, daß dieser mehr Potenzial besitzt als Christiano und Lionel zusammen.
EchterLauterer hat geschrieben:Trotzdem: Ich wünsche ihm alles Gute und daß er nochmal guten und erfolgreichen Fußball spielt. Er hat ja auch gezeigt, daß er etwas kann. Hat dann aber in einem System, wo er außen völlig alleingelassen wurde, spielen müssen und konnte da nicht mehr überzeugen und wurde auch hier bei dbb für einige zum absoluten Buhmann. Wie da mit ihm umgegangen wurde, das kann einem wirklich leidtun. Schade eigentlich.
Warum er in Ingolstadt den Durchbruch nicht geschafft hat, hab ich dann nicht verfolgt.
Brieschel hat geschrieben:Wenn der (Löwe) 2.bester Verteidiger links war.....is Hoffmann wahrscheinlich bester Stürmer...Naja Kicker...fast wie Sportteil und Berichterstattung von Rheinpfalz.
![]()
mazz hat geschrieben:Alles Gute Jessen. Viel Erfolg daheim.
PS:und erzielte dabei ein Tor.
... und was für eins: https://www.youtube.com/watch?v=RMJQKvd13Bg
luknz hat geschrieben:Für beide Seiten wohl endlich eine gute Lösung gefunden.